reklama

2 dievčatá +1 droga +1 ihla=?

ako si mladé dievča pichá drogu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Pred vyše rokom som sa dostala do nemocnice. Ešte nevedeli presne čo mi je. Len z krvných testov zistili, že všetko nie je v poriadku. Infekčné oddelenie, 10 dní, cela číslo 7. tak znel môj rozsudok.

Navyše na detskom mali plno tak ma dali k dospelým...no.. x stonajúcich babiek a dedkov, len jedna 25 ročná baba. Dali ma na izbu k nej. (budem jej hovoriť “zajko“ ona by pochopila prečo;)). Ešte tiež presne nevedela čo jej je, ale bola tam kôli podozreniu na žltačku.

Hmm... super hovorila som si.. vedľa mňa leží žltačka... len sa jej dotknúť. Zajko bola v tú noc veľmi nepokojná. Nemohla zaspať, prehadzovala sa, vzdychala, bolela ju hlava a nohy.

Na ďalší deň nám pani doktorka prišla povedať čo nám vlastne je. Ja: mononukleóza. Zajko: žltačka typu C. Bolo mi jej ľúto.

Za pár dní sa z nás stali fajn kamošky. Veď sme boli denne 24 hodín spolu. Hovorila mi o jej rodine, o neľahkej minulosti, o tom, že sa s manželom pokúšajú o dieťatko, a že sa im nedarí. Bola som rada, že tam Zajko je. Potrebovala som takého optimistického človeka plného energie.

Zistili sme, že aj keď nie sme z toho istého mesta poznáme tých istých ľudí. Zajko dávnejšie chodila na basketbal.. trénovala ju tá istá trénerka čo mňa... a druhý náš spoločný známy bol Juro. Ukázala mi jeho fotku v telefóne. „pozri toto je Juro, frajer mojej sestry“ na fotke bola známa tvár môjho dobrého kamaráta, ktorého som už dlho nevidela. Často jej volával a potom vlastne volával aj mne. Dokonca nás prišiel pozrieť. Bola som šťastná.

Ale znepokojovalo ma niečo iné... Zajkova nervozita pri každom telefonáte s XY. Nevedela som o čo ide, ani som sa do toho nechcela miešať... ale v hlave som sa pohrávala s jednou myšlienkou... čo ak to má nejaký súvis. Tieto telefonáty o peniazoch a o tom ako jej niekto niečo má doniesť, tá nepokojná noc, a žltačka typu C, nazývaná aj choroba narkomanov.

A malo. Zajko mi o tom neskôr povedala. Povedala, že to nie je silná droga. Len niečo na ukľudnenie. A že na tom nie je závislá, no ale videla som čo to s ňou robilo keď nemala dávku. Aj mi povedala názov, ale už dávno som ho zabudla.

Jedného dňa nás presťahovali na inú izbu. Bola 3 lôžková čiže nám pribudla spolubývajúca a navyše o kúpeľňu sme sa delili ešte s jednou izbou. Vedela som, že Zajko teraz bude mať problém so svojim tajomstvom. A vedela som, že bude hľadať pomoc u mňa. Verila mi.
A tak...
ma raz zavolala do kúpeľne, aby som držala dvere. Išla som...

nevedela som čo o chvíľu uvidím. Zajko rozpustila vo vode štvrtku tabletky, naplnila tenkú striekačku –inzulínku, nohavičky poučila ako škrtidlo....a...trvalo jej kým našla žilu, bola nervózna a videla som, že ju to bolí. Skúšala to na ruke, na zápästí, na nohách...potom sa jej tuším podarilo napichnúť žilu na vnútornej strane stehna.

Bolo mi zle keď som sa na to pozerala. Moja reakcia bola jasná...

Odpadla som...

Je mi zle vždy keď si na to spomeniem. A zabolí ma keď si spomeniem na to, že kôli sprostím tabletkám tak veľa riskovala a tak veľa stratila. Raz kôli nim Zajko ušla z nemocnice. Bola ešte slabá a cestou odpadla. Podľa mňa veľké nebezpečenstvo... vlastne samotný štýl jej života bol dosť nebezpečný.

S odstupom času viem, že som rada, že som zajka spoznala. Je to super baba, aj napriek tomu čo so sebou robí. A som rada, že som to videla... ako si mladé dievča pichá drogu. bol to strašný pohľad, ale som rada pre to, že viem, že keby som bola v akomkoľvek pokušení, drogu by som nezobrala pretože podľa mojej reakcie vtedy, som zistila, že moje podvedomie je silno proti tomu. Jednoducho by mi to niečo vo mne nedovolilo.

O zajkovi som odvtedy nepočula...no verím, že prestala robiť veci, ktoré jej kazili zdravie...


Kristína Opálenská

Kristína Opálenská

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milujem prírodu..stromy,kamene,slnko,búrky...... chcela by som vedieť lietať:) Zoznam autorových rubrík:  -ne-všedný deňSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu